Turite ką parduoti, tiems kuriems reikia to, ką Jūs siūlote, tačiau pardavimų rezultatai Jūsų nedžiugina?
Tiesa yra tokia, kad pirkėjas ne visada yra motyvuotas išleisti pinigus, jei siūlomas produktas netenkina jo lūkesčių. Štai, kodėl nepaprastai svarbu savo rinkodaros strategiją pritaikyti pagal specialius vartotojų poreikius ir jų individualius asmenybių tipus. Žinojimas, kaip skirtingų asmenybės tipų žmonės priima ir supranta jiems pateikiamą informaciją, Jums suteikia ženkliai didesnes galimybės paveikti jų elgseną, priimant sprendimą pirkti – pasirenkant Jus.
4 pirkėjų tipai, kuriems privalote pritaikyti savo rinkodaros strategiją
#1 Kontrolė + vadovavimas
Šio tipo žmonėms labai svarbu turėti kontrolę savo rankose, jaustis pranašesniu prieš kitus bei pačiam asmeniškai tobulėti. Jiems reikia visko, kas geriausia. Statusas – svarbiausias veiksnys priimant sprendimą pirkti. Tad, pasirūpinkite, kad Jūsų produktų ir paslaugų pozicionavimas atitinka šio tipo žmonių lūkesčius.
O tai reiškia, kad įsigijus Jūsų produktą ar paslaugą – įgyjamas pranašumas, prestižas bei jaučiama nauda sutaupant laiką ir pinigus. Todėl panaudokite tokius žodžius, kurie propaguoja – pasiekimus, prabangą ir statusą. Šie žmonės savo patirtimi dažniausiai dalinasi tik su artimiausiais ir patikimiausiais draugais, kolegomis.
#2 Įtakos darymas + inovatyvumas
Unikali patirtis ar bet kokia rinkoje atsiradusi įdomi ir nauja prekė/paslauga būtinai patrauks šių žmonių dėmesį. Šie žmonės yra greitai prisitaikantys prie aplinkos pokyčių ir mėgsta žinoti viską apie naujausias rinkos tendencijas. Todėl būtinai informuokite, kuo Jūsų produktas ar paslauga išsiskiria iš kitų, kokie jo pranašumai, kodėl yra būtina tai išbandyti ir kokios laukia pasekmės, jei to nepadarys.
Suteikite šio tipo žmonėms nepakartojamą ir įsimintiną patirtį, kuria jie mielai pasidalins su visais aplinkiniais. Šie žmonės dažniausiai bendrauja su plačiu žmonių ratu ir jiems patinka daryti įtaką kitiems, dalinantis aktualia informacija. Tad, būtinai pasirūpinkite, kad Jūs suteikiate jiems šią galimybę ir naudojatės: socialinių tinklų dalinimosi mygtukais, “persiųsti draugui” nuorodomis, reitingo vertinimo indikatoriais, atsiliepimų formomis.
#3 Harmonija + teisybė
Šiems žmonėms svarbus artimas ryšys, įsitraukimo pojūtis ir patikimumas. Šio tipo žmonės įsigyja būtent tuos produktus ar paslaugas, kurie jiems suteikia šiuos pojūčius.
Pasitikėjimas sukuriamas pateikiant įrodymus, o geriausias būdas juos pateikti šiems žmonėms – atsiliepimai. Pasirūpinkite, kad Jūsų internetinėje svetainėje būtų lengvai randami kitų, į juos panašių žmonių atsiliepimai.
Šie žmonės retai priima sprendimą vadovaudamiesi tik savo nuojauta, nes jiems svarbiausias kriterijus yra kitų nuomonė.
Taip pat, pademonstruokite, kaip Jūsų produktai ar paslaugos gali palengvinti jų gyvenimą, kurkite santykius ir įtraukite juos į bendruomenę. Na, ir žinoma pasirūpinkite, kad visa informacija yra lengvai pasiekiama ir suprantama.
#4 Analizavimas + rizikos vengimas
Šio tipo žmonės vengia rizikos ir labai retais atvejais įsigys nepatikrintą produktą ar paslaugą. Kadangi, jie nenori suklysti, pasiūlykite jiems – pinigų gražinimo garantiją, nemokamą testinę versiją ar bandomąjį periodą. Jiems taip pat reikia įrodymų, panašių atvejų istorijų, atsiliepimų, techninių duomenų – to kas įtikintų, kad tai yra saugu ir patikima.
Be to, šie žmonės taip pat yra jautrūs kainai ir pasirinkimo situacijoje, jie būtinai lygins panašių produktų bruožus ir kainas – net jei tam specialiai susikurs „excel” lentelę. Taigi, pasirūpinkite, kad jiems suteikiate, kiek įmanoma daugiau duomenų, pagal kuriuos jie galėtų tiksliausiai įvertintį Jus, kaip geriausią pasirinkimą.
Tai gi esmė visai paprasta, jei Jūsų klientai negali pamatyti, kuo Jūsų produktas yra vertingas ir kaip jis patenkina jo poreikius – jie jo nepirks. Tad ši trumpa, 4 pirkėjų tipų charakteristika, puikiai atspindi, kaip svarbu suprasti kiekvieno jų poreikius ir informaciją pateikti jiems priimtinu būdu.
Kruopščiai įvertinkite savo turinio pritaikymą skirtingiems pirkėjų segmentams, atsižvelkite, kaip tai atitinka Jūsų siūlomus produktus ar paslaugas ir efektyvios komunikacijos pagalba sklandžiai didinkite savo pardavimų rodiklius.
Jeigu Jums iškils klausimų ar reikės papildomo patarimo, nedvejokite parašykite mums ir mes mielai padėsime.