Elektroninių laiškų rinkodara, kas yra teisinga ir efektyvu?

Kai išgirstame terminą elektroninių laiškų rinkodara, mūsų smegenys nejučia sugeneruoja kitą žodį – spam’as, tiesa?

Bet mes nenorime, kalbėti apie el.laiškų šūsnius, kurie bombarduoja el.pašto dėžutes, nenorime mokinti ar žarstyti patarimus, kaip siųsti kuo daugiau laiškų, kurie gali erzinti Jūsų vartotojus. Taip pat nenorime, kad aklai atliktumėte, bet kokius veiksmus tik dėl to, kad taip daro kiti ir tai darytumėte be jokios aiškios taktikos, o blogiausia nematydami rezultatų ar nežinodami, kaip juos analizuoti.

Mes norime pakalbėti apie realią elektronių laiškų rinkodaros naudą, jos efektyvų ir teisigą naudojimą ir apie tai, ką sako statistika ir kodėl šio veiksmo Jums nederėtų išbraukti iš savo internetinio marketingo strategijos.

Taigi, elektroninių laškų rinkodaros privalumai

Tikslingas marketingas. Jei turima ar kaupiama duomenų bazė yra tinkamai segmentuojama, Jūsų marketingo žinutė naudojantis atitinkamai paruoštais el.laškais yra daug taiklesnė ir labai taikliai nusitaiko į tikslinę vartotojų auditoriją. 

Prekinio ženklo žinomumas. Tinkamai sukuriamos ir atsakingai naudojamos el.laiškų sekos didina prekinio ženklo žinomumą ir augina jo autoritetą.

Rezultatų analizės. Naudojantis profesionaliais el.laiškų rinkodaros įrankiais, Jūs galite tiksliai išmatuoti kampanijų efektyvumą ir nuolatos sekti rezultatus bei atitinkamai reaguoti ir keisti taktinius veiksmus.

Laiko, pinigų ir pastangų tausojimas. Iš anksto suplanavus ir pasirinkus tinkamus įrankius, Jūs galite vienu metu pasiekti didelį savo tikslinės auditorijos kiekį per daug trumpesnį laiką, su daug mažesnėmis išlaidomis ir tiksliai žinodami jų reakciją suplanuoti savo tolimesnius veiksmus, kaip paveikti jų elgseną ir įtakoti jų sprendimus.

Informacijos sklaida. El.laišku išsiųsta aktuali informacija gali lengvai sklisti tarp vartotojų tiesiog vieno „persiųsti” mygtuko paspaudimu.

Efektyvi komunikacija. El. laiškų marketingas, tai būdas dažniau, artimiau ir realiuoju laiku pasiekti savo esamus ir būsimus klientus. Jūsų laiškų sekos gali būti automatizuotos, suplanuotos iš anksto ir veikti tada, kai Jūs net nesate savo darbo vietoje.

Rinkos tyrimo būdas. Atitinkamai pritaikyta el.laiškų kampanija taip pat gali tapti puikiu įranku siekiant ištirti savo tikslinės auditorijos porekius, išbandyti daug didesnę marketingo kampaniją, atlikti tyrimus, apklausas, paprastai ir greitai gauti grįžtamajį ryšį apie jau suteiktas paslaugas ir parduotus produktus.

Ir čia tik 7 privalumai, o sąrašas tikrai galėtų tęstis, tačiau norime pakalbėti plačiau apie tai, ką reiškia mūsų vartojamos frazės – teisingai, efektyviai, tikslingai ir t.t.

Pradėkime nuo pradžių – duomenų bazė ir jos segmentavimas. Jei turite jau sukauptą ar įvairių registracijos formų pagalba kaupiate duomenų bazę būtinai ją segmentuokite. 

Kyla klausimas ką tiksliai tai reiškia?

Jei Jūs teikiate paslaugas B2B segmentui ir Jūsų duomenų bazę sudaro įmonės iš įvairių Lietuvos miestų, skiriasi jų veiklos tipas, dydis, jie įsigijo ar buvo susidomėję skirtingomis paslaugomis – nesiųskite bendrinių laiškų visiems! 

Išskaidykite savo duomenų bazę į atskirus segmentus priklausomai nuo to, kokią tiksliai paslaugą galite pasiūlyti pagal įmonės veiklą, jos dydį ar net miestą, kuriame ji veikia. 

Jei Jūsų segmentas B2C, taisyklė išlieka ta pati – suskirstikite gavėjus, kaip įmanoma į smulkesnes grupes, pagal demografinius rodiklius, pagal pomegius ar skirtingus produktus, kuriuos galite pasiūlyti.

Laikydamiesi šios taktikos Jūs tikslingai bendrausite su savo vartotojais ir taip nebūsite tiesiog įkyrus spam’o siuntėjas, nes savo pasiūlymu Jūs pasistengsite labai tiksliai atitikti vartotojo poreikius, išspręsti jo patiriamą problemą bei patenkinti jo turimus lūkesčius.

Antras labai svarbus dalykas – įrankiai, kuriuos naudojate savo el.laiškų kampanijose ir kaip jie padeda Jums pamatyti Jūsų vykdomų kampanijų rezultatyvumą.

Jei laiškus masiškai siunčiate savo serverio pagalba – nustokite, taip daryti! Jūs prarandate labai naudingą statistiką, o taip pat negalite palengvinti savo darbo naudodamiesi automatizuotomis laiškų sistemomis. (Įrankių rekomendacija, ką galite pasirinkti savo internetinio marketingo palydovu el.laiškų kampanijose – Mailchimp, ActiveCampaign, Ontraport).

Kai kalbėjome apie duomenų segmentavimą pagal turimą informaciją apie gavėją, šiuo sekančiu žingsniu naudojant profesionalius įrankius Jūs galite surinkti dar daugiau naudingos statistikos apie savo esamų ir potencialių klientų elgseną, į ją atitinkamai reaguoti ir imtis veiksmų savo konversijoms padidinti.

Turėdami kuo daugiau informacijos Jūs susikuriate sau ženklų pranašumą prie savo konkurentus, nes žinote, kaip reaguoja rinka, informacija Jums leidžia švelniau prieiti prie vartotojų, daug subtiliau ir taikliau pateikiant savo pasiūlymą.

Reziumuojant visus pranašumus ir teisingai atliekamus veiksmus, tokiu būdu Jus susikuriate savo internetinio marketingo veiksmų strategiją, kuri taupo Jūsų laiką, energiją, išlaidas. Turėdami tikslų planą, kuriuo galite sekti ir profesonalių įrankių pagalba reaguoti į savo vartotojų elgseną, sukuriate sau konkurencinį pranašumą ir turite daug didesnes konversijas, kurios generuoja dvigubą investicinę gražą.

Tad jei dar nenaudojote nė vieno el.laiškų rinkodaros įrankio ar neišbandėte savęs šioje sferoje, kitą kartą išgirdę frazę elektroninių laiškų rinkodara – nereguokite skeptiškai, šis metodas iš rinkos dar ilgai niekur nežada trauktis, tik klausimas, kas bus populiarūs ir pripažinti, nes viską atliks teisingai, o kieno informacija taip ir liks spam’o dėžutėse.

Jeigu Jums iškils klausimų ar reikės papildomo patarimo, nedvejokite parašykite mums ir mes mielai padėsime.