Įvairiuose portaluose tiek lietuvių tiek anglų kalba, kuria dažniau ir ieškome, kas naujo dedasi pasaulyje, mes galime atrasti begalę patarimų ir rekomendacijų, kokiomis svetainių kūrimo tendencijomis turėtumėte vadovautis, kuriant naują ar atnaujinat seną svetainę.
Ir žinoma visa ši informacija yra naudinga, tačiau reikėtų į visa tai pasižiūrėti atsakingai ir aklai nesekti kiekviena nauja tendencija, reikia atsižvelgti į tai kokia yra jūsų internetinės svetainės paskirtis, ką joje siūlote, kaip pritaikius vieną ar kitą efektą paveiksite vartotojų elgseną, ar tai padidins konversijų rodiklius.
Šiame straipsnyje mes norime pasidalinti tik 5 elementais, kurie gali turėti ženklios įtakos kuriant ar atnaujinat svetainės funkcionalumą.
Jų čia yra tik 5, nes siūlydami šias rekomendacijas, mes remiamės savo ilgamete patirtimi, statisniais tyrimų duomenimis, taip pat įvariais išoriniais informacijos šaltiniais iš pasaulinės rinkos tendencijų, kas bendrai įrodo, kad tai efektyviausi elementai apie kuriuos reikia pagalvoti.
Žinoma, kaip ir minėjome galimybių kuriant dizainą išsiskirti iš konkurentų, tobulinti savo svetainę vartotojų psichologijos atžvilgiu yra kur kas daugiau, bet tai kas pateikta žemiau yra jūsų pagrindas, jei turite ir naudojate tai tinkamai…VALIO! Jūs tikri šaunuoliai, o jei nesate tikri ar taip ir yra kviečiame peržiūrėti žemiau pateiktą sąrašą 🙂
#RESPONSIVE DIZAINAS
Šis svetainės dizaino funkcionalumas rinkoje egzistuoja jau senai, pradžių pradžia buvo dar 2013 metais, kai staiga kuriant naujas svetaines buvo pradėtas siūlyti šis mados klyksmas. Žinoma neveltui, tai nebuvo tik laikinai madingas atributas, iki šiol šio formato svetainių paklasumas auga ir vis daugiau senų svetainių keičia savo formatą ir prisitaiko prie naujojo funkcionalumo.
Būtent todėl pradedame nuo šio elemento, nes šiai dienai tai yra visa ko pagrindas. Trumpai pristatysime, o tiems kam teko apie tai girdėti priminsime – kas yra responsive dizainas?
Paprastais žodžiais apibūdinant, tai svetainės dizaino būdas, kuriuo dizaineris kuria internetinį puslapį ir užtikrina, kad svetainės vaizdas automatiškai prisitaikytų prie ekrano dydžio, per kurį informacijos ieško vartotojas. Priklausomai nuo to, kokio tipo irenginys yra naudojamas svetainės vaizdas mažėja arba didėja, atitinkamai išdėsto infomacijos blokus, nuotraukas, registracijos formas, mygtukus bei kitus svetainės dizaino elementus. Nesvarbu ar tai išmanusis telefonas, planšetė, mažesnės/didesnės ekrano įstrižainės nešiojamasis ar stalo kompiuteris.
Mes kalbame apie tai, nes nepaisant to, kad šiandien nemaža dalis svetainių supranta šio funkcionalumo būtinybę ir naudoja jį, vis dar yra tokių, kurie nesusimąstė apie tai, o gal tiesiog nepasiryžo nieko keisti, nes nemato tikslios naudos.
Taigi, kodėl verta ir būtina rinktis responsive dizainą?
Vis daugiu žmonių Lietuvoje naršo internete naudodamiesi išmaniaisiais telefonais, jei būti tikslesniems, 62 % išmaniųjų telefonų savininkų. Taigi atsižvelgadami į šiuos skaičius, jei turite savo svetainėje integruotą Google Analytics svetainės lankomumo stebėjimo įrankį, patikrinkite, koks procentas lankytojų yra mobiliųjų įrenginių naudotojai.
Kitas aspektas – reklaminės kampanijos, kurios taip pat atsiremia į tuos, kuriuos jūsų reklaminiai baneriai iš Google Adwords, Facebook ar kitos platformos, pasiekia naršant per mobiliuosius įrenginius. Dabar įsivaizduokite, kaip vartotojas susidomėjęs paspaudžia ant jūsų reklamos, yra nukeliamas į svetainę ir dėl to, kad ji nesukurta automatiškai prisitaikyti prie naudojamo įrenginio ekrano ir lankytojui yra nepatogu joje naršyti ar atrasti jam aktualią informaciją jis svetainę palieka. Jūs išleidžiate pinigus už lankytojų pritraukimą, mokate už paspaudimus, o jie tiesiog išeina, nes dizainas yra netinkamas.
#DAUGIAU GEROS VIZUALIZACIJOS, MAŽIAU TEKSTO
Kalbėdami apie vizualizacijų naudojimą ir minint gerą jų kokybę, norime pasakyti, kad kuriant svetainės dizainą svarbu numatyti, kaip išsidėstys teksto ir paveikslėlių elementai. Jau žinome, kad patraukliam ir funkcionaliam jų išsidėstymui nesvarbu, kokio tipo įrenginys bus naudojams padės responsive dizaino funkcionalumas, tad pažiūrėkime ką daryti, kad viskas bendroje visumoje atrodytų „skaniai”.
Daugiau geros vizualizacijos, mažiau teksto – nesakome kad turinio pagrindą turi sudaryti vien nuotraukos ir vienas kitas sakinys, ar proporcingai paveikslėlių failų turi būti daugiau nei teksto simbolių, čia ne apie tai.
Kalbame apie geros kokybės nuotraukas, kurios tikslingai pateikiamos nurodo jūsų parduodamų prekių kokybę, o tekstai šalia aiškiai nurodo jų privalumus ir nėra tiesiog vienas didelis nuobodu paragrafas. Taigi, sekant savo pavyzdžiu, žemiau pateikiame vizualų pavyzdį, kuris pašalina visus iškilusius neaiškumus:
Tai kuris iš jų atrodo skaniau?
Apibendrinant šiuos dizaino aspektus, mūsų rekomendacijos Jums:
Naudokite aukštos kokybės nuotraukas, prioritetine tvarka naudokite tik savo nuosavas nuotraukas, investuokite į profesionalią fotosesiją ir parodykite, tai kas tikra, tai kas yra jūsų. Žinoma, nėra blogai pasinaudoti nuotraukų bibliotekomis, tokiomis, kaip „istock” ir kai kuriems verslams, tai suteikia galimybę savo internetinę svetainę sukurti naudojantis vien jomis, tačiau įsivertinkite, kokioje rinkos nišoje esate, ką parduodate ir ar geriau dėti pirktą nuotrauką ar profesionaliai nufotgrafuotą savo produktą?
#VAIZDO ĮRAŠŲ NAUDOJIMAS
Vaizdo įrašų marketingas – visą informaciją, kas, kaip ir kodėl to reikia rasite čia, kur mes parengėme specialų straipsnį apie video klipų kūrimą ir naudojimą. Šioje dalyje norime su jumis pasidalinti rekomendacijomis ir žinoma vizualiai parodyti, kaip pritaikyti video formatą savo internetinės svetainės dizaino sprendimuose.
Vis labiau populiarėja video fono naudojimas, tituliniuose puslapiuose ar vidiniuose paslaugų puslapiuose, tai vienas iš elementų, kuris padeda išlaikyti vartotojo dėmesį bei paveikti jo sprendimą, taip pat tai puikus vizualus elementas, kuris suteikia svetainei modernumo ir neapkrauna pagrindinio paslapio slenkančio banerio juostos begale skirtingų nuotraukų, o demonstratyviai atskleidžia esmę, žinoma tam būtinas geras vaizdo įrašo scenarijus ir kokybė.
Paspauskite ant žemiau pateikto paveikslėlio ir pežiūrėkite pilno ekrano videofono pavyzdį.
Kalbant apie video įrašus vidiniuose puslapiuose, taip pat vis dažniau tampa aktualu šiuo formatu pristatyti savo produktus, papasakoti apie juos trumpame filmuke ir naudoti savo el.parduotuvėje šalia tekstinio produktų aprašymo.
Apskritai vaizdo įrašų naudojimas internetinėje svetainėje praturtina naršytojo kelionę, lankytojas yra sudominamas ir tai palieka ilgiau išliekančią vertę infomacijos įsiminimo prasme.
#LYGUS „FLAT” DIZAINAS
Taip pat labai dažnai girdimas ir matomas komponentas, kad net kartais atrodo jog šiandien kiekvienas interneto svetainių dizaineris naudoja tik jį. Tačiau lygiai taip pat, kaip ir responsive dizainas tai nėra dar vienas mados klyksmas ir jis iš rinkos nežada niekur trauktis. Tik reikia į viską pasižiūrėti iš savo svetainės struktūros tipo ir vartotojų elgesenai pritaikyto dizaino perspektyvos, kad galėtumėte įvertinti ar tai yra tas komponentas, kurio jums reikia.
“Flat” dizainas pažodžiui išvertus į lietuvių kalbą – lygus dizainas, pavadinimo reikšmę atspindi tai, kad tokio dizaino tipo svetainėje nepamatysime naudojamų jokių šešėlių, mirgančių „gradientų” ar kitų pašalinių detalių. Ir jei viskas sudėliota ir suplanuota atitinkamai, toks dizainas padeda sutelkti dėmesį į turinį, kuriame vyrauja paprasti šriftai ir informacija pateikiama kuo paprasčiau bei suprantamiau vartotojui. Jei manote, kad pagal jūsų siūlomas paslaugas ir produktus toks dizainas atitinka jūsų ir jūsų klientų lūkesčius, peržiūrėkite pateiktus pavyzdžius ir įtraukite šį komponentą į savo svetainės funkcionalumo elementų sąrašą.
#SOCIALINIŲ TINKLŲ INDIKATORIAI IR MYGTUKAI
Trumpai ir paprastai pasakysime, kad nepamirškite naudoti ir tikslingai naudoti šio komponento. Jei savo svetainėje turitę naujienų skiltį (blog’ą) pasirūpinkite, kad jame būtų pateikiami socialinių tinklų dalinimosi mygtukai. Juk norite, kad žmogus paskaitęs jūsų straipsnį ir įvertinęs jį, kaip aktualią informacija pasidalintų tuo ir su savo draugais?
Pasirūpinkite, kad dalinimosi mygtukai būtų prie jūsų produktų, jei valdote el. parduotuvę. Įdiekite galimybę komentuoti prisijungus per Facebook tinklą, kad kai jūsų svetainės lankytojai komentaruose dalinasi atsiliepimais ar nuomonėmis apie jūsų produktus, galėtų pamatyti ir kiti.
Afišuokite savo administruojamus socialinius tinklus, kviečiamai pateikite informaciją apie tai kas juose vykstą, kad lankytojai prisijungtų prie jų, žemiau pateikiame bendrą pavyzdį galimų variacijų, o jei spustelėsite paveikslėlį, taip pat pateikiame vieną iš WordPress įskiepių alternatyvų, kuris padės sėkmingai integruoti socialinių tinklų indikatorius jūsų svetainėje.
Štai ir visas pagrindinių elementų sąrašas…
Ar pasitikrinote, kad apie visus juos žinojote ir naudojate atitinkamai reikalingus Jūsų internetinei svetainei? O galbūt iškilo klausimų ir Jums reikia profesionalios konsultacijos prieš priimant sprendimus? Mes mielai padėsime Jums teisingai pasirinkti ir atsakysime į Jūsų klausimus, tiesiog palikite savo komentarą po šiuo straipsniu arba susisiekite su mumis tiesiogiai.