7 būdai sužlugdyti savo AdWords kampaniją

Pripažinkime akivaizdų faktą, Jūs naudojate AdWords, mes naudojame AdWords – visi jį naudoja. Šiandien rinkoje gausu įmonių teikiančių atskiras paslaugas efektyviam AdWords įrankio naudojimui. Visi siekia geriausių rezultatų ir maksimalios naudos.

Kodėl? Nes patinka Jums tai ar ne, Google – paieškos rezultatų karalius.

Tačiau, štai kur egzistuoja problema. Tinkamas AdWords reklamų optimizavimas yra labai sunkus darbas, atimantis nemažai laiko, reikalaujantis sąžiningo pasiruošimo ir nuolatinės priežiūros. Tad dažnai atsitinka taip, kad reklaminei kampanijai paskelbti sukuriama “kažkas” ir paliekama daryti “kažkokį” efektą. 

Laikui bėgant nėra nei gerų rezultatų, nei pasiektų užsibrėžtų tikslų. Jei sulaukėte daug paspaudimų, bet niekas neužsiregistravo ar nepaskambino, kaip Jūs norėjote, tačiau manote, kad visgi daug paspaudimų yra gerai…Ne, Jūs tiesiog padovanojote nemažą sumą pinigų Google naudai.

Taigi, jeigu Jūsų tikslas yra Jūsų įmonės pardavimų konversijos, o ne parama Google, peržiūrėkite šių 7 dažniausiai pasitaikančių klaidų sąrašą ir patarimus, kaip galite jų išvengti.

#1 Mano reklaminei kampanijai strategija nereikalinga

Efektyvios AdWords kampanijos gyvuoja ir miršta dėl pasirinktų kampanijos tipo tikslų, raktinių žodžių svarbos ir pozicionavimo nustatymų. Tad, jei planuojate paleisti reklamą neatlikę raktinių žodžių analizės, pasirinkę standartiškai numatytuosius kampanijos nustatymus ir priskirti pirmą pasitaikiusį kampanijos tikslą, tai pirmas būdas užkirsti kelią sėkmei.

Tol kol Jūsų reklama bent jau rodoma paieškų rezultatuose galvojate, kad viską atlikote teisingai? 

Netiesa. 

Visos kampanijos prasideda nuo strategijos sudarymo, tad pirmiausia Jūs turite atsakingai pasiruošti prieš pradėdami atlikinėti, bet kokius nustatymus.

Atlikite raktinių žodžių analizę, įvertinkite kokios frazės generuoja didžiausius srautus, koks yra jų konkurencingumo lygis ir siūloma kaina už paspaudimą, išanalizuokite, kokią reklamą rodo Jūsų konkurentai, kokie žodžiai labiausiai atitinka Jūsų rinkos nišos segmentą.

Jei reklamą planuojate vykdyti savarankiškai šiai analizei atlikti Jums padės Google AdWords paskyroje esantis raktinių žodžių planavimo įrankis “Keywords Planner”. Jei samdote įmonę, kuri šį darbą atliks už Jus investuokite į raktinių žodžių ir konkurentų tyrimą. 

Atliekant kampanijos nustatymus numatykite, koks pagrindinis Jūsų kampanijos tikslas ir tik tuomet pasirinkite iš galimų opcijų. Ar Jūsų tikslas lankytojų srauto didinimas ir pakartotinė rinkodara, ar savo reklamine kampanija siekiate skatinti pardavimus?

Numatykite, kaip gauti tikslinės savo auditorijos paspaudimus ir suplanuokite, kokia bus lankytoją persekiojanti reklama, koks jos galutinis tikslas.

#2 Užteks ir tokio biudžeto

Jeigu kitiems užtenka vos kelių eurų per dieną, nesvarbu, ką rodo Google ir koks yra mano pasirinkto raktinio žodžio įkainis, skirsiu 100 eur, jo užteks visam mėnesiui.

Numatyti kampanijos biudžetą, tai viena iš sudedamųjų strategijos dalių ir tai yra labai gerai, tačiau būdas, kaip jį numatyti tinkamai yra svarbiausias.  Kiekvienai kampanijai biudžetas atitinkamai priklauso nuo pasirinktų raktinių žodžių, konkurencingumo lygio (t.y. kiek reklamų jau yra eteryje, optimizuotų pagal tas pačias frazes) ir Jūsų reklaminės kampanijos kokybės vertinimo (AdRank).

Pradedant nuo kampanijos kokybės vertinimo, šis faktorius daro įtaką kainos už paspaudimą kaitai. Google AdWords remiasi aukciono sistema, kuri apdovanoja mažesnėmis kainomis ir aukštesnėmis pozicijomis geros kokybės skelbimus. Todėl, žinoma, pradžioje yra visuomet rekomenduotina atlikti A/B testavimą ir pasiruošus keletą reklaminių skelbimų variantų įsivertinti, kuris labiausiai linkęs gauti geriausią pripažinimą.

Žemiau pateiktoje vizualizacijoje pastebėsite, kaip veikia ši sistema ir kodėl svarbu įgyti kuo geresnį savo reklaminės kampanijos kokybės vertinimą.

O, kalbant apie Jūsų numatomą biudžetą kampanijos pradžioje, atsižvelkite į AdWords kainos siūlymus, pasirinktoms frazėms ir išskaidykite savo mėnesinį biudžetą į dieninius limitus. Tarkime Jūsų mėnesio biudžetas yra 200 eur, o maksimali kaina nustatoma už paspaudimą – 0,25 eur, tad tarkime į dieną Jūs norite gauti bent po 100 paspaudimų, šiuo atvejų Jūsų maksimalus dieninis biudžetas yra 25 eur. Vėliau atitinkamai stebėkite, kaip vertinama Jūsų reklama ir keičiasi kainos už paspaudimą parametrai.

#3 Ši reklama pati geriausia, nėra reikalo jos testuoti 

Testavimas tik savimi nepasitikintiems neišmanėliams, tiesa? Juk Jūs puikiai pažįstate savo auditoriją, puikiai kuriate tekstus, taigi pasirinkus tinkamus raktažodžius ir viską nustačius, galima pamiršti savo reklamą, kol baigsis biudžetas, AdWords ir taip padarys savo darbą. 

Deja, AdWords neprivers žmonių atlikti siekiamo veiksmo. Todėl, geriausias būdas garantuoti, kad Jūsų reklaminės kampanijos veiksmingumas yra aukščiausiame lygyje – testuoti ją.

Išbandytos praktikos rekomenduoja:

  • Pakeisti bent po vieną elementą, kiekvienoje testavimo stadijoje;
  • Turėti aiškią hipotezę kiekvienam testui;
  • Periodiškai stebėti rezultatus ir atkreipti dėmesį, kaip keičiasi srauto kiekis ir elgsena;

#4 Visi keliaukite į mano svetainės titulinį puslapį ir išsirinkite patys, ko norite

Visos tos kalbos apie tikslinei auditorijai pritaikytą informaciją ir specialius nusileidimo puslapius yra pervertinamos. Kodėl reikia naršytoją siųsti tik į specialiai paruoštą puslapį, tik su vienu pasiūlymu, kai galima jį nukreipti į savo svetainės titulinį puslapį ir parodyti viską, ką turite?

Didelė klaida, taip Jūs visiškai ignoruojate faktą, kad žmogus spaudžiantis ant reklamos nori greito atsakymo ir turi tik vieną tikslą, jam aktualus tik specifinis sprendimas. Tad, jei jis iškarto nepamato to, ko ieško – išeis ieškoti kitur.

Jei savo reklamoje siūlote atitinkamos kategorijos prekę ar paslaugą iš savo asortimento, nuveskite žmogų tiesiai prie jos, pateikite jam aiškią informaciją, kad tai yra sprendimas, kurio jis ieškojo ir parodykite jo vertę bei pranašumus prieš kitus. Pademonstruoti, ką dar galite pasiūlyti suspėsite, jei tik numatysite tam tinkamą strategiją.

#5 Šiame puslapyje nieko keisti nereikia

AdWords rodo, kad yra daug paspaudimų vadinasi reklama veikia, o jei atėję į puslapį jie nesiima jokio veiksmo, gal dar nėra apsisprendę, tad ir toliau rodykime tą patį.

O gal jie vis dėl to apsisprendė per pirmas 3 sekundes, kaip pamatė, kas pateikiama Jūsų puslapyje ir jų sprendimas buvo ne Jūsų naudai. Jūs keičiate banerius, reklaminius tekstus, gaunate nemažą grįžtančiųjų lankytojų srautą, tačiau rezultate, jų nedomina Jūsų pasiūlymas.

Ar reikia keisti ar ne, tai nėra tiesiog sprendimas, į šį klausimą atsakymas slypi Jūsų vartotojų elgsenoje ir Jūsų pasiruošime, kaip ją stebėti. Jūsų Google AdWords ir Google Analytics paskyros susisieja, stebėkite rezultatus, kiek laiko praleidžiama puslapyje. Integruokite puslapio naršymo įrašymo įrankius, kurie parodys, kaip tiksliai vartotojas elgėsi patekęs į puslapį. Ar jam buvo lengva suprasti, ką jis turi padaryti ar jis bent paspaudė “ant to” mygtuko ar peržiūrėjo pateiktą video filmuką, ar puslapis buvo patogus naršyti naudojantis mobiliuoju prietaisu…

Taip kaip pakeičiama reklama, atsižvelkite ir į svetainės pakeitimus, gal net į labai kardinalius, tačiau garantuojančius ženkliai geresnius rezultatus.

#6 Viskas ko reikia, tai didelis ir aiškus “Pirk Dabar” mygtukas 

Statiškai tik 4% lankytojų bus pasiruošę paspausti ant šio mygtuko ir atlikti veiksmą. O ką galite pasiūlyti tiems, kurie nėra apsisprendę pirkti šiandien. Ar ir toliau juos persekiosite su reklama, nukreipiančia į tą patį puslapį su mygtuku “Pirk Dabar” ar sukursite taktiką, kaip įgyti pasitikėjimą Jūsų pasiūlymu ir kai žmogus bus pasiruošęs, Jūs būsite jo pasirinkimas – Nr.1. 

Rezultatų stebėjimas ir analizavimas Jums leis matyti, kokiame etape lankytojas nusprendė atsisakyti Jūsų pasiūlymo, tad numatykite sekantį žingsnį. Arba neskubėkite su ryškiai rėkiančiu užrašu “Pirk Dabar”. Pasinaudokite “etiško kyšio” taktika, suteikite jam naudos neprašant iš karto atverti piniginės. Paruoškite registracijos formą, kuri leis gauti potencialaus kliento kontaktus. O jam už pateiktus duomenis atsidėkokite vertingu nemokamu pasiūlymu ir toliau palaikydami ryšį, sukurkite kelią sprendimui pirkti iš Jūsų.

#7 Nesivarginsiu bendrauti su savo lankytojais

Girdėjau apie automatines el. laiškų sistemas, bet kam reikalingas tas spam’as…

Kuomet žmogus spustelėjo ant Jūsų reklamos, užsiregistravo specialiam pasiūlymui gauti ar pirko iš Jūsų, mažiausiai, ką dar galite padaryti, tai susisiekti su juo ir padėkoti už atliktą veiksmą. Juk svarbus ne tik vienkartinis veiksmas, bet santykiai su nauju klientu, kurie leidžia palaikyti tolimesnį ryšį ir išlaikyti lojalumą.

Ir žinoma, jei visa tai reikėtų daryti rankiniu būdų, tai būtų varginantis darbas. Tačiau, štai kam yra sukurtos automatinės laiškų sistemos, jų pagalba viskas atliekama už Jus. Viskas, ko reikia, tai tinkamai viską paruošti ir nustatyti, tam kad suteiktumėte kuo daugiau vertės, skatintumėte lojalumą ir didintumėte savo autoritetingumą kliento akyse.

Sužlugdyti reklaminę kampaniją lengva, per mažai pastangų, per mažai laiko ir dėmesingumo, tai viskas ko reikia. Tačiau, jei norite pamatyti skirtumą ir pasiekti geresnius rezultatus, nekartokite šių klaidų. Ir kai vėl sėsite prie naujos AdWords kampanijos pradėkite nuo strategijos, pasiruoškite reikiamus įrankius ir numatykite kelių scenarijų taktikas, testuokite, stebėkite ir analizuokite rezultatus ir Jums tikrai pavyks.

Jeigu Jums iškils klausimų ar reikės papildomo patarimo, nedvejokite parašykite mums ir mes mielai padėsime.