Internetinės svetainės dizainas lemiantis vartotojo elgseną

Jūsų prekinio ženklo pozicionavimas neapsiriboja vien pasirinktais žodžiais, kuriais norite ištransliuoti atitinkamą žinutę savo potencialiems vartotojams. Aplinka, kurioje pateikiamas Jūsų tekstinis turinys yra vienodai svarbi, o kalbant apie internetinių svetainių dizainą, ji net gi kur kas svarbesnė.

Šiame straipsnyje norime pristatyti vartotojų psichologija paremtus internetinės svetainės dizaino kūrimo principus ir jų įtaką lankytojo pasąmonei. Internetinės svetainės struktūra turi būti ne tik specialiai pritaikoma pagal Jūsų veiklos tipą ir turinio kiekį, tačiau kuriama atsižvelgiant į skirtingus vartotojų tipus ir jų elgseną. Išdėstymas, formos, spalvos, linijos, tarpai ir kiti  subtilūs akcentai daro labai didelę įtaka naršytojo elgsenai ir jo apsisprendimui rinktis Jūsų produktus ar paslaugas.

Jeigu, galvojate, kad internetinės svetainės dizainas priklauso tik nuo dizainerio kūrybiškumo ir fantazijos lygio – Jūs būtinai turite perskaityti šį straipsnį. 

Prieš pradedant kalbėti apie svarbiausius dizaino principus, žinoma svarbu paminėti, kad internetinė svetainė taip pat turi būti funkcionali ir patogi vartotojui. Greitai užsikraunanti, optimizuota ir atitinkanti šiuolaikiškus standartus.

Daugiau informacijos ir instrukcija, kaip pasitikrinti savo internetinės svetainės funkcionalumo kokybę, anksčiau publikuotame straipsnyje – “Kaip patikrinti internetinės svetainės efektyvumą”.

Na, o toliau pereikime prie vartotojo elgseną ir emocijas veikiančių dizaino aspektų.

Spalvos ir šriftai – kokias emocijas provokuoja šie elementai?

Žmonės visas matomas vizualizacijas priima ir vertina pasąmonės lygmenyje. Todėl vienas ar kitas šrifto dydis, jam priskirta spalva gali turėti labai didelės reikšmės, kokia bus iššaukta emocija ar veiksmas.

Pirmiausia, apie spalvas.

Spalvos yra pagrindinis emocijas skatinantis veiksnys. Labai svarbu ne tik pasirinkti tinkamą spalvą, bet ir išlaikyti vientisumą, pritaikant ją atitinkamiems svetainės elementams. Žinoma, svetainės spalvinė gama turi remtis prekinio ženklo spalvomis. Spalvos net iki 80 % padidina prekinių ženklų įsiminimą. Štai dar keletas įdomių faktų apie spalvų įtaką pirkėjo elgsenai:

  • 85% vartotojų teigia, kad spalva yra pagrindinė priežastis dėl ko įsigijo produktą.
  • 66% vartotojų tam tikrus buitinės technikos prietaisus perka tik tuomet, kai jie yra jų mėgiamos spalvos.
  • Žurnaluose pateikiamos spalvotos reklamos turi 26% geresnį įsimenamumo lygį nei nespalvotos.

Remiantis aukščiau pateikta statistika, taip pat svarbu paminėti, kad mėgstamos ir dėmesį atkreipiančios spalvos priklauso nuo vartotojo lyties, kultūros, naršymo ar pirkimo įpročių. Labai geras  kultūrinių skirtumų pavyzdys, tarp Lietuvos ir Indijos, kuomet mūsų su vestuvėmis asocijuojama spalva yra balta, o štai Indijoje raudona.

Tad, labai svarbu atsiminti šį skirtumą ir įvertinti, kur ir kokia spalva tinka geriausiai. Ne visada viena spalva bus veiksminga visoms marketingo kampanijoms, tačiau A/B testas yra geriausias būdas išvengti objektyviu požiūriu paremto spėliojimo ir įsitikinti, kas iš tiesų veikia, o kas ne.

Kaip ir minėjome, svarbu spalvų paletę derinti prie savo prekinio ženklo spalvų, šiam pasirinkimui tinkamai atlikti rekomenduojama išbandyti „Adobe Colour” įrankį, kuris padės pasirinkti labiausiai derančius atspalvius.

O taip pat norime pasidalinti Robert Plutchik sukurtu spalvų modelių, kuris atskleidžia, kokias emocijas iššaukia tam tikros spalvos ar jų atspalviai.

Ar matote, kaip nepaprastai svarbu atsakingai pasirinkti spalvas, tam kad jos transliuotų Jūsų prekinio ženklo vertybes, sukurtų norimą įvaizdį ir padėtų paveikti potencialių vartotojų elgseną.

Na, o dabar apie šriftus.

Taip pat kaip ir skirtingos spalvos, skirtingi šriftai sukelia skirtingas emocijas. Atitinkamai pasirinktas tipas gali Jūsų internetinės svetainės erdvę paversti stilinga, draugiška ir unikalia aplinka, kurioje malonu skaityti pateiktą informaciją. Atlikite paiešką ir išsirinkite  tokį šriftą, kuris suteiktų Jums pranašumą, atkreiptų lankytojo dėmesį ir jis priimtų jam pateikiamą informaciją vadovaudamasis jam kilusiomis teigiamomis emocijomis, jausmais ir asociacijomis.

Elementų išdėstymas remiantis DISC modeliu

Ar žinote kiek ir kokie yra vartotojų tipai, remiantis asmenybės tipologija. Pagal savo elgseną vartotojai skirstomi į 4 skirtingas spalvas. Žemiau pateikiame pvz., kaip pagal skirtingos elgsenos vartotojus ir jiems priimtinus pasirinkimus internetinėje svetainėje gali būti pateikiama informacija. Šiame pavyzdyje nurodomi turinio elementai ir jų išdėstymas, remiantis mūsų svetainės titulinio puslapio struktūra.

Mažiau yra daugiau

Per daug galimų pasirinkimų ženkliai prailgina apsisprendimo laiką. Neapkraukite vartotojo begale pasirinkimų, jis ir taip kas dieną yra atakuojamas tona įvairios informacijos, tad kai jis apsilanko Jūsų svetainėje branginkite jo laiką ir pristatykite tik geriausios vertės ir aktualiausią jam produktą ar paslaugą.

Taip pat tinkamai segmentuokite produktų ir paslaugų pasirinkimus, atsižvelkite, kokie yra Jūsų rinkos nišos segmentai. Išskirkite 3-4 svarbiausias kategorijas, kuriomis norite sudaryti pirmąjį įvaizdį ir nukreipti lankytoją į tolimesnius pasirinkimus. Konkrečios paslaugos puslapyje kalbėkite tik apie šios paslaugos pranašumus ir kaip ji gali išspręsti vartotojo patiriamą problemą. Viena paslauga – vienas jos tikslas.

Jei Jūsų svetainėje naudojamos užklausų formos, būtinai atsižvelkite ar visur reikalingas vienodas laukelių skaičius, galbūt kai kuriuose puslapiuose galite atsisakyti telefono numerio ar įmonės pavadinimo ir palikti tik el.pašto adreso bei vardo laukelius.

Prakalbus apie duomenų rinkimą, ne mažiau svarbu atsižvelgti ir į vėliau duomenų bazei siunčiamus naujienlaiškius. Neperkraukite jų informacija ir begale pasirinkimo mygtukų, pateikite aiškų pasiūlymą ir geriausia, vieną mygtuką nukreipiantį į specialiai kampanijai paruoštą puslapį.

Išprovokuota nuojauta

Jau minėjome, kad į tam tikrus matomus vaizdus reaguojame pasąmonės lygmenyje ir mūsų pasąmonė perduoda impulsus centrinei nervų sistemai, kurie vadinasi – nuojauta. Taigi pagal svetainėje pateikiamus vaizdus žmogus tiesiog jaučia, kad svetainė yra gera ir joje nori likti. Todėl dar vienas paprasta ir efektyvus būdas gauti lankytojo dėmesį ir pasitikėjimą – naudoti spalvingus, kokybiškus paveikslėlius. Tuomet, kartu su tinkamomis svetainės dizaino spalvomis, šriftais, išdėstymu ir pasirinktomis nuotraukomis Jūs nusitaikote tiesiai į taikinį – vartotojo dėmesys ir pasitikėjimas pateikiama informacija Jūsų rankose.

Galų gale, viskas susieta su galimybe užmegzti emocinį ryšį su potencialiu klientu ir skatinti jo pasitenkinimo lygį. O Jūsų internetinė svetainė yra įrankis, tai padaryti. Tad pasirūpinkite, kad ji atspindėtų Jūsų prekinio ženklo ir įmonės asmenybę, su kuria norisi ne tik susipažinti, bet ir nuolatos bendrauti.  Vadovaukitės šiais principais ir pradėkite bent nuo mažiausių pakeitimų ir garantuojame pastebėsite aiškų skirtumą.

p.s. tam kad galėtumėte viską stebėti primename apie labai šaunų vartotojų elgsenos stebėjimo įrankį HotJar – spauskite čia>>

Jeigu Jums iškils klausimų ar reikės papildomo patarimo, nedvejokite parašykite mums ir mes mielai padėsime.