Penktoji video pamokų ciklo dalis
Šis vaizdo įrašas, tai paskutinioji video pamokų ciklo dalis, kurioje pristatomos rekomenduojamos internetinių kampanijų analitikos ir monitoringo programos.
Pirmoji Jums jau gali būti pažįstama, nes ji integruojama kone kiekvienoje internetinėje svetainėje, tai Google Analytics, o antroji HotJar – sukėlusi tikrą perversmą analitinių duomenų srityje.
Kartu šios programos yra galingas įrankis, kuris tiksliai parodo lankytojų elgesį Jūsų internetiniuose puslapiuose ir suteikia Jums galimybę matyti, kokia yra vartotojo patirtis ir kaip Jūs galite ją pagerinti.
Pradėkime nuo Google Analytics. Pirmiausia norint naudotis Google Analytics paskyra Jums reikia turėti Gmail paskyrą, jeigu tokios dar neturite visiškai paprastai, kelių mygtukų paspaudimu galite ją susikurti.
Kai būsite prisijungę prie savo Gmail paskyros, Jums tiesiog reikės pereiti į Google Analytics paskyrą ir joje užsiregistruoti pateikiant norimos stebėti internetinės svetainės ar kampanijos puslapio duomenis.
Tuomet, gausite specialiai sugeneruotą stebėjimo kodą, kurį reikės patalpinti stebimoje internetinėje platformoje ir Jūs iš karto galėsite patikrinti, kaip viskas veikia.
Užėję į GA paskyrą iš įrankių juostos pasirinkite stebėjimą realiuoju laiku, tuo pat metu atsidarykite savo internetinį puslapį ir jei GA Jums rodys vykstančią sesiją vadinasi viskas pavyko.
Štai taip lengvai integruotas GA įrankis pradės kaupti Jums labai naudingą informaciją ir po pirmosios savaitės galėsite vertinti pirmuosius sukauptus duomenis.
Jūs galėsite peržiūrėti:
- Kiek iš viso buvo apsilankymų pagal priskirtą laikotarpį;
- Kiek buvo lankytojų;
- Kiek iš viso puslapių buvo peržiūrėta (skaičiuojamos ir pakartotinės vieno lankytojo psl. peržiūros);
- Koks vidutinis puslapių gylis (t.y. kiek puslapių vidutiniškai peržiūri vienas lankytojas, vieno seanso metu);
- Vidutinė seanso trukmė;
- Svetainės atmetimo rodiklis, kuris parodo kiek lankytojų iš karto palieka svetainę neatlikę jokio veiksmo joje;
…bei
- Kiek naršytojų lankosi pirmą kartą ir kiek yra grįžtančių lankytojų.
Toliau, įrankių juostoje pasirinkę “Mobiliesiems” matysite, kokiu įrenginiu dažniau naudojasi Jūsų auditorija, kuomet lankosi Jūsų puslapyje. Matysite, kurio iš jų atmetimo rodiklis yra didžiausias, o tai Jums leis numatyti reikiamus pakeitimus, kad patobulinti vartotojo patirtį.
Elgsenos skiltyje pasirinkę “Srauto elgsena” galėsite matyti iš kokio šaltinio Jūs įgyjate ateinantį srautą ir kur toliau jis keliauja, į kokius kitus puslapius pereina ir kada nusprendžia palikti svetainę.
Taip suprasite kurioje svetainės dalyje, lankytojui numatyta žingsnių seka neveikia taip kaip tikėtasi, tad ties šiuo punktu puikus metas pereiti prie HotJar teikiamų duomenų naudos.
Nes žinant tik puslapio URL adresą, kurio išėjimo rodiklis per didelis, dar trūksta aiškumo kodėl, kas skatina lankytoją palikti puslapį?
Tad norint pradėti naudotis HotJar, taip pat atliekame registraciją.
Jūs galite susikurti paskyrą nurodydami duomenis pateiktuose laukeliuose arba tiesiog prisiregistruoti su jau sukurta Gmail paskyra, paspausdami ant mygtuko „Sign up with Google”.
HotJar Jums suteiks 14 dienų bandomajį laikotarpį visoms “Business” plano funkcijoms, o vėliau Jūs galėsite pasirinkti Jums tinkamą planą arba likti prie nemokamos “Basic” plano versijos.
Taip pat kaip ir Google Analytics Jums reikės užregistruoti savo svetainę ar atitinkamą internetinį puslapį. Tuomet Jūs gausite stebėjimo kodą, kurį reikės integruoti savo svetainėje.
Na, o kai viskas bus atlikta ir stebėjimas bus įsibėgėjęs, štai ką Jūs matysite:
Įrankių juostoje pasirinkus „Recordings” skiltį, galėsite stebėti vizitų įrašus. Šis įrankis veiks, kaip Jūsų slaptoji kamera naršytojo „užnugaryje“ stebinti jo kiekvieną mygtuko paspaudimą ar puslapio paslinkimą Jūsų internetinėje svetainėje.
Taigi iš GA turimus duomenis galėsite lengvai palyginti ir analizuoti su vaizdine medžiaga, tarkime norite patikrinti puslapio iš kurio žmonės dažniausiai išeina vartotojo elgseną užfiksuota HotJar – pasinaudoję filtro funkcija lengvai atskirsite tik norimo puslapio duomenis. Peržiūrėsite užfiksuotą informaciją ir galėsite pasidaryti reikiamas įžvalgas atitinkamiems pakeitimams.
Abiejų įrankių pagalba surinkti duomenys ir savo internetinės svetainės vartotojų elgsenos subtilybių žinojimas, Jums leis maksimaliai optimizuoti svetainės turinį ir jos elementų išdėstymą taip, kad jis tiksliai atitiktų Jūsų auditorijos poreikius.
Geresnė vartotojų patirtis naudojantis internetine svetaine ne tik didina lankytojų srautą, bet ir skatina geresnę konversiją, vartotojų grįžtamumą bei jų lojalumą. Tad būtinai nepamirškite šių dviejų įrankių pagalbos ir integruokite juos savo svetainėse.
Jeigu Jums iškils klausimų ar reikės papildomo patarimo, nedvejokite parašykite mums ir mes mielai padėsime.