Kaip naudoti „Google Search Console“ savo rezultatų gerinimui Google paieškoje?

Kalbant apie internetinių svetainių SEO optimizavimą ir jų paieškos rezultatų gerinimą, neišvengiamai tenka susidurti su įvairiomis programomis ir įrankiais, kurių vieni yra nemokami, kiti reikalauja atitinkamos investicijos. Vienus valdyti lengva, kiti reikalauja daugiau techninių žinių. Ir žinoma, visa tai tam, kad brangioji Google pamiltų Jūsų internetinius puslapius, tiesa?

Visgi, kartais nereikia ieškoti toli, nes štai efektyviam Jūsų internetinės svetainės indeksavimui paieškos sistemoje, yra pačios Google parengta, nemokama svetainės valdymo ir stebėjimo platforma – “Google Search Console” arba anksčiau vadinta “Google Webmaster Tools”.

Šiame straipsnyje pristatome Jums aiškią instrukciją, kaip naudoti „Google Search Console“ savo rezultatų gerinimui Google paieškoje.

5 priežastys, kodėl verta žinoti, kaip tinkamai naudoti „Google Webmaster Tools” platformą:

  • Jūs galite pateikti savo svetainės turinį spartesniam Google indeksavimui,
  • tiksliai sužinoti, kiek svetainės puslapių pateko į Google indeksą,
  • stebėti, savo internetinės svetainės rezultatus pagal Google algoritmus,
  • matyti, kurie raktažodžiai generuoja lankytojų srautus,
  • gauti Google indeksavimo ataskaitas, su nurodymais, kur ir ką reikia patobulinti.

 

Na, o dabar pažingsniui, kaip pasinaudoti šiuo funkcionalumu ir kaip tai atlikti teisingai.

Pirmas žingsnis. Susikurkite „Google Webmaster Tools” paskyrą, tai padaryti galite paspaudę ant šios nuorodos – https://www.google.com/webmasters/tools/ ir jei jau turite susikūrę GMail paskyrą, tereikės paspausti „Prisijungti”. (Tuo atveju, jei neturite GMail paskyros ar nenorite naudoti savo asmeninės, galite susikurti naują spaustelėję čia.)

Antras žingsnis. Užregistruokite savo internetinę svetainę, pridėdami jos URL adresą nurodytame „Website” pridėjimo laukelyje ir paspauskite mygtuką – „Add a property”

Trečias žingsnis. Patvirtinkite nuosavybę, atsisiųsdami HTML failą ir patalpinkite jį savo svetainėje arba paprašykite, kad tai už Jus atliktų programuotojas. Kai failo įkėlimas bus atliktas paspauskite „Verify”

Ketvirtas žingsnis. Vadovaukitės Google pateiktomis rekomendacijomis, kurias gausite iš karto po svetainės patvirtinimo. Svarbiausia nustatykite savo URL adreso parinktis ir pridėkite svetainės XML žemėlapio failą, kurį greitai ir lengvai galite sugeneruoti čia.

Penktas žingsnis. Susipažinkite su platformos valdymo skydeliu, kurį matysite paskyros kairėje pusėje ir iš čia galėsite atitinkamai pasirinkti reikiamas funkcijas. Pirmoji parinktis, kuria pasinaudosite „Crawl”, per ją Jūs galėsite įkelti savo svetainės XML žemėlapio failą. Žemiau aprašome ir kitas pagrindines valdymo funkcijas bei jų naudojimą.

Kaip matote funkcionalumo parinktys yra tikrai gausios ir savo svetainės veikimą galite valdyti, stebėti ir analizuoti iš įvairių rakursų. Tad, sekančioje dalyje norime apžvelgti ir paaiškinti svarbiausias funkcijas, skirtas Jūsų internetinės svetainės rezultatų gerinimui paieškos sistemoje.

Taigi, HTML tobulinimas

Norėdami pasirinkti šią funkciją, spustelėkite ant „Search Appearance” tuomet “HTML Improvements.” Google atliks Jūsų svetainės skanavimą ir aptiks galimas problemas Jūsų svetainės puslapių turinyje ir jų meta aprašymuose. Jums bus pateiktas aiškus aptiktų problemų sąrašas ir puslapių, kuriuose reikia atlikti pakeitimus nuorodos.

Paieškos analitika arba „Search Analytics” 

Parinktyse spustelėję ant „Search Traffic” ir pasirinkę „Search Analytics” Jūs gausite labai naudingos informacijos apie savo internetinės svetainės turinio rezultatyvumą. Svarbiausia, ką galėsite matyti, tai Jūsų raktiniai žodžiai ir jų efektyvumas. Jūs čia galėsite stebėti, kokį srautą pritraukia atitinkamos paieškos užklausos, kokioje pozicijoje yra pasirinkti raktiniai žodžiai ir kokie yra jų parodymų bei paspaudimų rodikliai.

Ši statistika leis Jums tiksliai numatyti, kokią naudą suteikia kiekviena raktinė paieškos užklausa, o taip Jūs galėsite kontroliuoti tiek SEO, tiek turinio marketingo kampanijas.

Nuorodos į Jūsų svetainę arba „Links To Your Site”

Tikriausiai jau teko girdėti, kad pagal Google paieškos algoritmus, išorinės nuorodos nukreipiančios į Jūsų svetainės turinį suteikia jai daugiau vertės ir pripažinimo. Pasirinkimų juostoje paspaudę  „Links To Your Site” matysite nukreipiančių puslapių URL adresus ir taip galėsite kontroliuoti atgalinių nuorodų kiekį bei jų kokybę. Jeigu pamatysite, kad į Jūsų svetainę atgalines nuorodas kuria nepatikimi (spam’iniai) puslapiai, apie juos galite pranešti Google ir taip išvegti jų sukuriamos žalos svetainės autoritetingumui.

Indeksavimo statusas arba „Index Status”

Labai rekomenduojame atkreipti dėmesį ir stebėti savo internetinės svetainės indeksavimo statusą. Paspaudę ant „Google Index” ir pasirinkę „Index Status” matysite Google indekso istoriją. Šis rodiklis Jums parodys, kiek puslapių yra indeksuojama, kurie yra blokuojami ar pašalinti iš Google indeksavimo. Tai labai naudinga, jei norite garantuoti konkrečių puslapių sėkmingą indeksavimą.

Dar vienas svarbus faktorius „Crawl Errors”

Iš šoninės parinkčių juostos pasirinkę „Crawl” punktą ir spustelėję ant „Crawl Errors” matysite klaidas, kurias Jūsų svetainės peržiūros metu aptiko Google. Esminės ir didžiausią įtaką svetainės SEO efektyvumui darančios klaidos yra:

  • 404 klaidos puslapis
  • Serverio klaidos
  • Nukreipimas į neegzistuojantį URL adresą

Šios klaidos gali ne tik pakenkti Jūsų galimybėms kilti paieškos rezultatų pozicijose, bet ir neigiamai paveikti naršytojų patirtį. Tačiau su „Google Search Console” Jūs galite matyti ar jos egzistuoja ir gauti detalų aprašymą, kur ir ką reikia pataisyti.

Paskutinė, bet tikrai ne mažiau svarbi funkcija „Fetch as Google”

Jei savo internetinėje svetainėje atlikote pakeitimus ir norite, kad Google juos kuo greičiau indeksuotų bei atnaujintų paieškos rezultatuose. „Crawl” skiltyje spustelėkite pasirinkimą „Fetch as Google”

Tuomet, pateiktame laukelyje nurodykite URL adresą to puslapio, kurį norite kad Google kuo greičiau indeksuotų. Jeigu pakeitimus atlikote ne viename puslapyje ir jų yra visoje svetainėje, tuomet palikite šį laukelį tuščią ir tiesiog spustelėkite „Fetch and Render”. Jeigu pakeitimų yra tikrai daug, tai šis procesas gali užtrukti.

Paskutinis pasirinkimas, kurį turėsite padaryti, tai pasirinkti tarp dviejų indeksavimo galimybių:

  • „Crawl Only This URL” skenuoti tiksliai šį URL adresą
  • “Crawl This URL and its Direct Links.” skenuoti šį URL adresą ir jo tiesiogines nuorodas

Pirmoji parinktis skirta konkretiems puslapiams, kuriuose atlikti pakeitimai, antroji visos svetainės peržiūrai. Atlikus šį paskutinį pasirinkimą Jūs busite sėkmingai pateikę savo svetainę Google robotų peržiūrai, po kurios matysite atliktus atnaujinimus (informacija atsinaujina vienos ar kelių dienų bėgyje).

Tai išties labai naudinga, kai nenorite, kad Jūsų svetainė būtų kuo greičiau pateikiama su pakeistais duomenimis ir nereiktų ilgai laukti, kol bus matomi atnaujinimai.

„Google Search Console” iš tiesų nuostabi, tiesa? Ja lengva naudotis bei gauti visą reikiamą informaciją apie savo svetainės efektyvumą, be jokių papildomų investicijų. Tad suskubkite išnaudoti visas šioje platformoje pateikiamas galimybes, o jeigu iškils papildomų klausimų visada galite parašyti mums žinutę.

Jeigu Jums iškils klausimų ar reikės papildomo patarimo, nedvejokite parašykite mums ir mes mielai padėsime.